Pozostałe aktualności
Plan polowań zbiorowych 2020/2021
- 16-11-2020
- drukuj
Mistrzostwa WMZLZS w wędkarstwie spiningowym "Szczupak Jesieni - 2020" 14.11 - 14.12.2020
- 16-11-2020
- drukuj
Centralny Wodociąg Żuławski sp z o.o. w Nowym Dworze Gdańskim
- 16-11-2020
- drukuj
„Czyste powietrze” - wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej.
- 16-11-2020
- drukuj
„Czyste powietrze” - wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej.
Opis sprawy
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, może złożyć żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Wykaz niezbędnych dokumentów i formularzy do wypełnienia
żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu
przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego;
przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego;
oświadczenie wnioskodawcy o dochodach swoich lub członka gospodarstwa domowego innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (oświadczenie należy dołączyć w przypadku, gdy były osiągane przedmiotowe dochody);
oświadczenie wnioskodawcy o wielkości gospodarstwa rolnego jego lub członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy, wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni (oświadczenie należy dołączyć w przypadku, gdy były osiągane przedmiotowe dochody);
zaświadczenie z Urzędu Skarbowego zawierające dane dotyczące opodatkowania działalności wnioskodawcy lub członka Jego gospodarstwa domowego, podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – ryczałt ewidencjonowany lub karta podatkowa; przedmiotowe zaświadczenie winno zawierać następujące informacje:
- rok podatkowy, którego dotyczy zaświadczenie,
- dane podatnika, którego dotyczy zaświadczenie, w tym: imię, nazwisko, numer PESEL,
- forma opłacanego podatku,
- wysokość przychodu,
- stawka podatku,
- wysokość opłaconego podatku
dotyczy tylko osób, które prowadziły działalność gospodarczą opodatkowaną
w formie: ryczałtu ewidencjonowanego lub karty podatkowej.
w formie: ryczałtu ewidencjonowanego lub karty podatkowej.
inne dokumenty niezbędne do ustalenia dochodu.
Uwaga!! Proszę o szczególne zapoznanie się z katalogiem dochodów zawartych w części III wniosku.
Miejsce złożenia żądania wydania zaświadczenia
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Referat Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego w Gronowie Elbląskim, ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie (pokój nr 5)
W załączeniu:
- druk żądania wydania zaświadczenia
- załącznik składu rodziny (w przypadku gospodarstw domowych powyżej 4 osób)
Gmina Gronowo Elbląskie realizuje projekty dofinansowane z Funduszy Europejskich „ZDALNA SZKOŁA” oraz „ZDALNA SZKOŁA+”
- 16-11-2020
- drukuj
Gmina Gronowo Elbląskie
realizuje projekty dofinansowane
realizuje projekty dofinansowane
z Funduszy Europejskich
„ZDALNA SZKOŁA” oraz „ZDALNA SZKOŁA+”
W ramach realizacji projektu pn. „Zdalna Szkoła +” Gmina Gronowo Elbląskie zakupiła 16 komputerów przenośnych za kwotę 50.598,85 PLN. Zakup w całości sfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu dofinansowanego z UE wynosi 55.000.00 zł.
Natomiast w ramach projektu grantowego pn.: „Zdalna Szkoła” Gmina Gronowo Elbląskie zakupiła 18 laptopów za kwotę 56.923,71. Zakupu dokonano w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego intenetu” działanie 1.1: „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dot. realizacji projektu grantowego pn. Zdalna szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego. Całkowita wartość projektu 59.999,58 zł.
Celem projektów jest zapewnienie uczniom i nauczycielom dostępu do sprzętu komputerowego, służącego do realizowania nauczania na odległość w okresie czasowego zawieszenia funkcjonowania szkół, poprzez:
a) zakup sprzętu komputerowego (laptopy, słuchawki, mysz komputerowa)
b)użyczenie zakupionego sprzętu komputerowego w okresie czasowego zawieszenia funkcjonowania szkół dla celów realizowania kształcenia na odległość.
Projekty są odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem.
Komputery przekazano dyrektorom szkół, dla których Gmina Gronowo Elbląskie jest organem prowadzącym w celu udostępnienia ich do realizacji podstawy programowej w formie zdalnego nauczania.
11 Listopadada
- 10-11-2020
- drukuj
Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „PSR 2020. Po co ten spis?”
- 10-11-2020
- drukuj
Powszechny Spis Rolny 2020 – konkursy
Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „PSR 2020. Po co ten spis?”
Konkurs dla uczniów Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „PSR 2020. Po co ten spis?” klas 6-8 szkół podstawowych i uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu województwa pomorskiego.
Aby wziąć udział w konkursie należy przygotować pracę indywidualną lub zbiorową (zespół maks. 6-osobowy) na temat „Po co ten spis?”.
Technika dowolna np. piosenka, wiersz, inscenizacja, filmik, plakat, animacja itd.
Konkurs trwa do 18 listopada.
Do wygrania atrakcyjne nagrody m.in. bezprzewodowe głośniki, słuchawki JBL, ładowarki bezprzewodowe, myszki bezprzewodowe, powerbanki, pendrive'y 128 GB, frisbee, czapki z daszkiem, świńki skarbonki.
Więcej informacji i regulamin: https://gdansk.stat.gov.pl/aktualnosci/powszechny-spis-rolny-2020-konkurs-psr-2020-po-co-ten-spis,225,1.html
KONKURS Statystycznie, najlepszy scenariusz (ogólnopolski, organizowany przez GUS)
Konkurs skierowany jest do nauczycieli uczących w klasach VI – VIII szkoły podstawowej oraz nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Zadanie polega na napisaniu scenariusza lekcji, dotyczącego Powszechnego Spisu Rolnego, rolnictwa i zagadnień związanych z gospodarstwami rolnymi. Na zwycięzców czekają nagrody o wartości 2 000. 2 500 i 3 000 zł. Czas na zgłoszenia jest do 30 listopada!
Więcej informacji i regulamin: https://spisrolny.gov.pl/konkursy
Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „Z gospodarstwa na stół”
Aby wziąć udział w konkursie, należy spisać swoje gospodarstwo rolne, a następnie zrobić zdjęcie przetworu lub gotowej potrawy przygotowanej z produktów rolnych pochodzących z własnego gospodarstwa. Można dodać przepis.
Zdjęcie należy przesłać na adres: SekretariatUSGDK@stat.gov.pl do 15 listopada. Nagrody do zdobycia to: m.in. dysk 1 TB, powerbank, głośnik bluetooth i inne.
Więcej informacji i regulamin: https://gdansk.stat.gov.pl/aktualnosci/powszechny-spis-rolny-2020-konkurs-z-gospodarstwa-na-stol,234,1.html
Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „Kto pierwszy, ten lepszy”
Konkurs PSR „Kto pierwszy, ten lepszy”. Zasady: wygrają rolnicy z gmin, które w okresie 29.10-15.11.2020 odnotują najwyższy przyrost wskaźnika kompletności (wszystkimi metodami łącznie – przez Internet, telefonicznie, w czasie wywiadu bezpośredniego z rachmistrzem). Gminy podzielone są na trzy kategorie – takie, które mają do 99 gospodarstw rolnych, 100-499 oraz 500 i więcej. Zwycięskie gminy otrzymają drobne upominki, które będą do odbioru w urzędzie gminy przez rolników, którzy się spisali – do wyczerpania puli. Nie martwcie się – jest ich bardzo dużo! Są to m.in. torby składane, ręczniki szybkoschnące, zawieszki zapachowe, saszetki z herbatą, długopisy do ekranów, kamizelki odblaskowe, frisbee, latarki, t-shirty.
Więcej informacji i regulamin: https://gdansk.stat.gov.pl/aktualnosci/powszechny-spis-rolny-2020-konkurs-kto-pierwszy-ten-lepszy,231,1.html
Powszechny Spis Rolny 2020. Konkurs „Najbardziej aktywny sołtys”
Nagradzamy najbardziej aktywnych sołtysów.
Pokaż nam jak promujesz spis rolny w swoim społeczeństwie i wygrywaj atrakcyjne nagrody.
Sołtysie! Prześlij swoje zgłoszenie do 30 listopada na adres: SekretariatUSGDK@stat.gov.pl
Więcej informacji i regulamin: https://gdansk.stat.gov.pl/aktualnosci/powszechny-spis-rolny-2020-konkurs-najbardziej-aktywny-soltys,223,1.html
Loteria Powszechnego Spisu Rolnego (ogólnopolska, organizowana przez GUS)
Każdy, kto do 22 listopada spisze się przez Internet, może zarejestrować otrzymany kod, wziąć udział w loterii i wygrać cenne nagrody.
Więcej informacji i regulamin: https://loteria.spisrolny.gov.pl/
Okresowe płukanie i dezynfekcja sieci wodociągowej
- 05-11-2020
- drukuj
Zaproszenie do udziału w konsultacjach społecznych projektu dokumentu „Diagnoza Społeczno-Gospodarczo-Przestrzenna Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Elbląga”
- 04-11-2020
- drukuj
Gmina Miasto Elbląg zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu dokumentu „Diagnoza Społeczno-Gospodarczo-Przestrzenna Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Elbląga”
Konsultacje prowadzone będą w okresie od 4 listopada do 14 listopada 2020 roku.
Opinie i uwagi można zgłaszać na formularzu konsultacji społecznych, który wraz z projektem dokumentu dostępny jest poniżej.
Wypełniony formularz konsultacyjny można przekazać:
- drogą elektroniczną na adres dsir@umelblag.pl;
- drogą korespondencyjną na adres: Departament Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg.
Bez rozpatrzenia pozostaną opinie i uwagi:
- z datą wpływu po dniu 14 listopada br.,
- przekazane w innej formie niż na formularzu konsultacyjnym,
- niepodpisane czytelnie imieniem i nazwiskiem.
Załączniki
Pomoc dla posiadaczy chryzantem ....
- 04-11-2020
- drukuj
Pomoc dla posiadaczy chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którzy ponieśli straty w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19
Do dnia 06.11.2020 r. posiadacze chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19, mogą składać wnioski o przyznanie pomocy finansowej.
Pomoc będzie udzielana posiadaczowi co najmniej:
- 50 sztuk chryzantem doniczkowych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku lub
- 200 sztuk chryzantem ciętych w fazie pełnej dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży według stanu na dzień złożenia wniosku.
O pomoc może ubiegać się posiadacz chryzantem będący mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznającego niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 1.7.2014, str.1), któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19
Pomoc, przyznawana jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku posiadacza chryzantem, w którym zgłasza on Agencji liczbę posiadanych w dniu złożenia wniosku chryzantem doniczkowych lub ciętych w fazie pełnej dojrzałości, których nie sprzedał w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi epidemią COVID-19.
Pomoc, przyznawana jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku posiadacza chryzantem, w którym zgłasza on Agencji liczbę posiadanych w dniu złożenia wniosku chryzantem doniczkowych lub ciętych w fazie pełnej dojrzałości, których nie sprzedał w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi epidemią COVID-19.
W przypadku gdy posiadacz chryzantem nie posiada numeru identyfikacyjnego nadanego w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy składa wniosek o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję:
Wzór wniosku w formacie PDF - otwórz
Wnioski będzie można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.
Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję:
Wzór wniosku w formacie PDF - otwórz
Wnioski będzie można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.
W przypadku składania wniosku poprzez platformę ePUAP, wnioski należy składać poprzez skrzynkę podawczą Biura Powiatowego ARiMR właściwego ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem.
Za datę złożenia wniosku będzie uważana data jego nadania, w przypadku przesłania go za pomocą platformy ePUAP i za pomocą wyznaczonego operatora pocztowego, a w przypadku umieszczenia wniosku we wrzutni lub złożenia go w kancelarii Biura Powiatowego, data umieszczenia we wrzutni lub odpowiednio złożenia w kancelarii.
Agencja ogłasza na swojej stronie internetowej informację o możliwości odbioru chryzantem przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne. Mogą one zgłosić do dnia 12.11.2020 r. do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce preferowanego odbioru chryzantem, na formularzu udostępnionym przez Agencję zamiar odbioru chryzantem, wskazując w nim liczbę chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych.
Kierownik biura powiatowego Agencji, po otrzymaniu zgłoszenia, wskazuje miejsce odbioru chryzantem oraz informuje posiadacza chryzantem o zamiarze odbioru jego chryzantem przez organizację pozarządową, jednostkę samorządu terytorialnego lub inną instytucję publiczną.
Przy przekazywaniu chryzantem posiadacz chryzantem odbiera na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie odbioru chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych przez ww. podmioty i instytucje.
Chryzantemy nieodebrane w terminie do dnia 16 listopada 2020 r. przez organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub inne instytucje publiczne posiadacz oddaje niezwłocznie jako bioodpady podmiotowi zajmującemu się, zgodnie z przepisami o odpadach, zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów lub podmiotowi wskazanemu przez Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa na jego stronie internetowej, odbierając od tych podmiotów na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) potwierdzenie liczby chryzantem, z wyszczególnieniem liczby chryzantem doniczkowych i ciętych, odebranych jako bioodpady.
Posiadacz chryzantem składa do kierownika biura powiatowego Agencji w terminie do dnia 30 listopada 2020 r., ww. potwierdzenia odbioru liczby chryzantem.
Pomoc dla posiadacza chryzantem ustala się w wysokości iloczynu liczby oddanych chryzantem (na podstawie ww. potwierdzeń odbioru) oraz stawki pomocy.
Stawka pomocy wynosi w przypadku:
Stawka pomocy wynosi w przypadku:
- chryzantemy doniczkowej – 20 zł za sztukę;
- chryzantemy ciętej – 3 zł za sztukę.
Pomoc zostanie wypłacona pomoc w terminie do dnia 31.12.2020 r.
Dla posiadaczy chryzantem prowadzących:
- pozarolniczą działalność gospodarczą pomoc będzie miała charakter pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
- rolniczą działalność gospodarczą (producenci rolni) pomoc będzie miała charakter pomocy publicznej i będzie mogła być udzielana od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności ze wspólnym rynkiem pomocy publicznej określonej w § 13za rozporządzenia.
Podstawa prawna: § 13za rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) – zmiana opublikowana w dniu 2 listopada 2020 r., w Dz. U. pod pozycją 1932.
Więcej informacji: w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i w oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.
Więcej informacji: w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i w oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.